Een vrije dag (dag 12)

22 november 2017 - Vichy, Frankrijk

Een vrije dag

Ook docenten moeten af en toe hun kennis bijspijkeren. Daarom hebben we vandaag een vrije dag. Het is verleidelijk om voor zo’n dag grootse plannen te maken. Ik denk bijvoorbeeld aan Clermont Ferrand een mooie stad hier ongeveer 40 minuten met de trein vandaan. Maar eigenlijk ben ik meer toe aan een natuurshot. Het lijkt me wel wat om naar de Puy de Dôme te gaan, een vulkaanberg van 1465 meter hoog in de buurt van Clermont Ferrand. Helaas blijkt het treintje vanaf Clermont Ferrand in dit jaargetijde niet te rijden. Uiteindelijk besluit ik ’s middags een wandeling te maken rondom het meer van de Allier bij Vichy. Dat blijkt geen verkeerde keuze te zijn. Het is die dag zonnig, windstil en 16 graden. Het meer is op sommige plekken als een spiegeltje! Ik geniet samen met honderden andere mensen en even zoveel honden van een prachtige lentedag in november aan het water bij Vichy. Tijdens zo’n wandeling kun je rustig je gedachten laten gaan, heerlijk!

Hieronder zomaar een eenvoudig gedichtje dat opkwam:

Windstil

Wat is ’t mooi windstil.

De zon blinkt in het water.

Ik droom wat over later

en denk aan wat ik wil.

Er is nu niets dat moet;